שיווק דגיטילי וקידום אתרים – המקצוע החם והמבוקש בשוק

כיום, יותר ויותר עסקים משווקים את העסק שלהם באינטרנט.
בין אם זה באמצעות קידום אתרים, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או ערוץ פרסום אחר באינטרנט – מרבית העסקים כבר נמצאים שם!
כיוון שהפרסום באינטרנט הפך להיות כ"כ פופלארי – משרות השיווק באינטרנט וקידום אתרים הפכו למבוקשות באופן טבעי.

אז קצת במספרים, כמה מרוויחים העובדים בתחום השיווק הדיגיטלי?

המשכורת הממוצעת בתחום השיווק הדגיטילי היא 12,650 ש"ח.
בשנים האחרונות נכנסים לתחום עובדים רבים חסרי ניסיון ומורידים את השכר הממוצע.
כמעט מחצית מהעובדים בתחום הדיגיטל בעלי ניסיון של פחות משנתיים בתחום השיווק הדיגיטלי.

מרבית העובדים בתחום מתעסקים ביצירת קמפיינים – מה שנקרא PPC ופחות מ-20% עוסקים בקידום אתרים (SEO), אנליסטים או קופירייטרים. לפי נתונים של חברות גדולות בארץ לדוגמא seolinks.co.il
העובדים ב-PPC, קידום אתרים, אנליסטים וקניית מדיה מרוויחים יותר בהשוואה לעובדים בניהול מדיה חברתית (ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם).
אם מתייחסים לעובדים בקניית מדיה, אנליסטים ו-PPC בלבד המשכורת הממוצעת קופצת ל14-18 אלף ש"ח.

נתון מעניין, בתחום השיווק הדיגיטלי התואר כמעט ולא משפיע על המשכורת וכן על הקבלה לעבודה.
התוספת למשכורת לבעלי תואר ראשון עומדת על כ-500 ש"ח בלבד!

בסה"כ נראה שעובדים רבים בתחום הדיגיטל לא מרוצים ממקום העבודה שלהם וכ-60% מדווחים שהיו מעוניינים לעזוב אותו ולעבור לחברה אחרת.
כמו כן, לא מעט מהעוסקים בתחום מעוניינים יום אחד לפתוח עסק עצמאי ולהקים סוכנות דיגיטל.

נתון מאכזב מגיע מכיוון המגדר, הנשים עדיין מרוויחות פחות מהגברים וההפרש גבוה.
הפער בין המשכורות של הנשים לגברים עומד על כ-3,000 ש"ח.

אז מה המסקנה? כדאי ללמוד שיווק דיגיטלי וקידום אתרים?
אם תשאלו לדעתנו, זה לא באמת משנה, מה שחשוב הוא לא כמה תכניסו כל חודש אלא כמה תהנו בסופו של דבר בין 14:00-16:00 במשרד עם החברים 🙂

סטודנטים לשיווק ולתקשורת? מצאו את המשרה הבאה שלכם כאן »

קרדיט: הנתונים בכתבה מסקר פיאלקוב דיגיטל

השארת תגובה